2015. jún 08.

Természetbe rejtett üdülőövezet Miskolctapolcán - Miskolci körút I. rész

írta: formiles

Mikor először jött az ötlet, hogy menjünk Miskolcra, őszintén bevalljuk, voltak kételyeink. Ezek aztán gyorsan szerte is foszlottak, mikor rájöttünk, hogy Miskolcot nem fejben kell elképzelni a bulvárlapokban olvasott történések alapján. Ezt a várost látni és érezni kell. Olyannyira a szívünkhöz nőtt a borsodi megyeszékhely, hogy négy külön bejegyzést is szentelünk neki. Az első állomásunk: Miskolctapolca, ahol igazi toplistát sikerült összeállítanunk.

Egy kisváros nyugalmával megáldott, valódi üdülőközpont, ahol valahogy nagyon ügyesen rejtették el a természetben a szállodákat és az éttermeket. Leginkább így tudnánk jellemezni a környéket, ahol anélkül tölthet el az ember egy tartalmas hosszú hétvégét, hogy autóval vagy tömegközlekedéssel akár egy métert is tenne az érkezés és az indulás között.

Top szállás
Az internetet böngészve hosszú órákon át igyekeztük megtalálni a megfelelő szállást. Több "versenyző" között vacillálva végül egy olyan mesebeli helyre bukkantunk, ahova azóta is visszajáró vendégek vagyunk. A Hotel Kolibri kívülről szálloda, belülről viszont meleg, családias szállás, ahol valahogy az igényesség ötvöződik a komforttal és a kényelemmel.
Sziszi bácsi és Eszter néni (a tulajdonos házaspár) valódi angyalként lesik a vendégek minden lépését, legyen szó bármiről.  A szobák kényelmesek és tiszták, a reggeli személyre szabott és kifogástalan (itt készül a rántották királynője), a wellness rész pedig valódi pihenőközpont, ahol medence, konditerem, pezsgőfürdő és szauna áll a vendégek rendelkezésére, felár nélkül.

/fotók: hotelkolibri.hu/

Top szórakozás
Aki valami gyönyörű dolgot akar látni, az nem hagyja ki a Barlangfürdőt. Számtalan strandon és aquaparkban jártunk már, de ezen a helyen igen nagy eséllyel esik le az ember álla. Már maga a tény, hogy több százezer éves barlangjáratokban fürdik az ember, szinte felfoghatatlan. Mindez ráadásul egyedülálló Európában. Ehhez csak grátisz, hogy csillagteremben a vízben meditálva hallgathatjuk a leírhatatlan visszhangot, amely még inkább felejthetetlenné teszi az élményt. Nem mondunk többet, csak mutatjuk.

Emellett a vállalkozó kedvűeknek kötelező útba ejteni a Kalandparkot és a bobpályát is, melyek szintén séta távolságra vannak, legyen Tapolcán belül bárhol a kiinduló pontunk.

Top látnivaló
Ebben a kategóriában alapvetően két dolgot emelnénk ki. Az egyik a Jézus Szíve Sziklakápolna, amelyet még a 30-as években szenteltek fel.  Egészen egyedi hangulata van ennek a helynek, és egyébként nem messze van a hoteltől, így aki itt száll meg, nem tudja nem útba ejteni.
A másik dologra egészen véletlenül bukkantunk rá. Sétálni indultunk a közeli erdőbe és gyaloglás olyan jól sikerült, hogy egyszer csak Görömbölyön találtuk magunkat. Ez a hely egykor önálló település volt, később viszont Miskolchoz csatolták. Ennek ellenére szerencsére megmaradt a falusi bája az itteni utcáknak és házaknak. Lovaskocsik, madárcsicsergés, zöld környezet és jó levegő....ide mindenki "még egyszer vissza akar menni".
Ha kellene itt ajánlani egy helyet, ahol jó sört mérnek és ideális pihenőhely a megfáradt vándoroknak, mi bizonyára a Kék Villám presszó vendégszeretetét preferálnánk. :)

Top étel
Ha valaki igazán jót és magyarosat akar enni, akkor a Kemencés Vendéglőben a helye. Valahogy még a külföldieket is elkapja itt az a jóleső magyar virtus, ahogy élő hegedűszó mellett kipakolják a kétszemélyes fatányérost az asztalra, tele mindennel, amit csak kiránthatnak egy konyhában. A hangulat, a kiszolgálás és az étel is maradandó élményt adott.
Az édesszájúak kedvéért leteszteltük a Balajti Cukrászdát is, ahol jó szívvel ajánlunk mindent, ami csokis. :)

Top élmény
Aki ezt a rengeteg dolgot belezsúfolja egy hétvégébe, hazafelé a vonaton biztosan azon fog gondolkozni, vajon Borsodban hány órából állhat egy nap. Itt ugyanis egyvalami nem garantált: az ágyban fetrengős, tv nézős pihenés.

Szólj hozzá

vélemény kritika Miskolc Görömböly Tapolca Miskolctapolca Barlangfürdő Kolibri Hotel Kemencés Vendéglő Sziklakápolna Balajti Cukrászda